Toimintasuunnitelma 2024

TOIMINTASUUNNITELMA 2024
Karttulan Urheilijat ry
Karttulan Urheilijat pyrkii toimimaan niin, että ihmiset Karttulan alueella pystyvät hyödyntämään liikuntapaikkoja monipuolisesti vuodenajat huomioon ottaen. Korostamme terveellisiä elämäntapoja ja pyrimme liikuttamaan eri ikäryhmiä, mutta erityisesti lapsia, jotta heidän luonnollinen liikkumisensa saisi tukea ja jatkoa.
Haluamme olla mukana kehittämässä koko Kuopion ja Pohjois-Savon liikuntaelämää järjestämällä laadukkaita liikuntatapahtumia sekä kilpaurheilijoille että tavallisille kuntoilijoille.
Karttulan Urheilijat haluaa myös olla mukana lasten, nuorten ja aikuisten kilpaurheilutoiminnassa kannustaen heitä yhdessä sovittujen pelisääntöjen rajoissa, esimerkiksi maksamalla leirityksiä ja kilpailuosanottomaksuja. Seuramme ohjauspalkkiojärjestelmä ja ohjaajien koulutus kannustavat myös uusia aloittavia ohjaajia sekä lasten vanhempia toiminnassa. Kannustamme pitkään seuratoiminnassa mukana olleita esimerkiksi yhteisillä kahvihetkillä, seura-asusteilla sekä urheilutapahtumareissuilla.
Karttulan Urheilijoiden tärkeä toiminnan peruste on aktiivinen talkootoiminta ja sen myötä erittäin laadukkaat urheilutapahtumat. Seuran hyvä toiminta tuo näkyvyyttä ulospäin ja myös toimintaan tarvittavia tuloja. Tästä hyvänä esimerkkinä ovat jo monena vuonna Karttulassa järjestetyt Maakuntaviestijuoksutapahtumat.
Ohjaajien koulutuksesta, eri lajiliittojen jäsenmaksuista, vakuuttamisesta ja koko seuran taloudesta vastaa johtokunta seuran sääntöjen mukaisesti. Johtokunta organisoi myös varainhankintaa ja yhteistyötä eri tahojen kanssa.
Vuoden 2024 toiminnan suunnittelussa haasteita tuo edelleen ainoa Karttulan alueen koulukeskus, rakennus, joka on kilpailujen järjestämiseen toimimaton. Maakuntaviestijuoksun osalta on edelleen toivottu osallistujien taholta sen järjestämistä entisessä kisapaikassa ja se tuo haastetta ja lisäkustannuksia ilman kisarakennusta myös syksylle 2024.

Yleisurheilutoiminta 2024
Kilpailutoiminnassa vuoden 2024 pääkisat ovat huhtikuussa Karttulan Katujuoksu ja syyskuussa Pohjois-Savon Maakuntaviestijuoksu sekä Uuden Vuoden Juoksu. Kesällä järjestetään lapsille seurakisoja ja liikuntakerhoja yleisurheilun osalta. Tarjoamme ohjausta/valmennusta eri yleisurheilulajeista kiinnostuneille. Kannustamme lapsia, nuoria ja aikuisia myös kilpailutoimintaan maksamalla seuran sääntöjen mukaisesti kisojen ilmoittautumismaksut.
Liikuntaryhmät 2024
Aikuisille järjestetään sählyvuorot koulukeskuksella. Pyrimme myös toteuttamaan lenkkiryhmät Pörönmäen maastoon sekä kesäisin että talvisin.
Hiihtotoiminta 2024
Tuetaan lapsia, nuoria ja aikuisia kilpahiihdosta kiinnostuneita maksamalla seuran sääntöjen mukaisesti kisojen ilmoittautumismaksut. Osallistutaan seuran joukkueilla Pohjois- Savon Maakuntaviestihiihtoon. Järjestämme talvella kuntohiihtäjille suunnatun kuntohiihtotapahtuman.
Varainhankinta 2024
Koko seuran varainhankinta perustuu kilpailutapahtumiin, sponsoritukiin sekä ympäri vuoden tapahtuviin tempauksiin, esimerkiksi kaupan inventaarioihin sekä yritysyhteistyöhön.